Με βασικό στόχο τον περιορισμό του φαινομένου της κατάθεσης πινακίδων λόγω ακριβών τελών κυκλοφορίας από ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού το οποίο κυριαρχούσε στις ΔΟΥ τα προηγούμενα χρόνια κατατίθεται εντός της εβδομάδος στη Βουλή -στο νομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα- τροπολογία με τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ.

Ωστόσο οι αυξήσεις δεν αφορούν όλα τα αυτοκίνητα που τα Τέλη Κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό αλλά εκείνα που έχουν ταξινομηθεί από το 2006 έως και 2010 δηλαδή περίπου 1,3 εκατ. αυτοκίνητα!

Οι αυξήσεις σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να κυμανθούν από 10 έως και 100 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η τροπολογία θα προβλέπει:

  • για τα ΙΧ αυτοκίνητα άνω των 1.360 κυβικών που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά πριν το 2000 – μείωση των τελών κυκλοφορίας από 15 έως και 90 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό τους. Πρόκειται για αυτοκίνητα παλαιά, τα οποία έχουν χάσει την εμπορική τους αξία και η μείωση των τελών τους επιβάλλεται για λόγους αποκατάστασης της δικαιοσύνης προς τους κατόχους τους.
  • για τα ΙΧ αυτοκίνητα άνω των 1.930 κυβικών που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από το 2000 έως και το 2005  –  μείωση των τελών θα είναι από 30 ως και 60 ευρώ. Και στην περίπτωση αυτή πρόκειται για αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού άνω της 10ετίας που επιβαρύνονται σήμερα με δυσανάλογα υψηλά τέλη σε σχέση με τη αγοραστική τους αξία.
  • για τα αυτοκίνητα άνω των 1.360 κυβικών που πρωτοκυκλοφόρησαν από το 2006 έως και τον Οκτώβριο του 2010 – αύξηση των τελών από 15 έως και 60 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό τους. Στόχος της αύξησης αυτής, όπως και των αλλαγών στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από το Νοέμβριο του 2010, είναι να καλυφθεί η απώλεια των εσόδων που θα προκύψει από τις μειώσεις των τελών στα παλαιότερα αυτοκίνητα.
  • για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μετά το Νοέμβριο του 2010 και το ύψος των τελών τους καθορίζεται με βάση τις εκπομπές ρύπων η πλήρη απαλλαγή τους θα συνεχισθεί για όσα εκπέμπουν από 0 ως 90 γραμμάρια του διοξειδίου του άνθρακα από έως 100 γραμμάρια που ισχύει σήμερα. Για όσα εκπέμπουν από 90 γραμμάρια και άνω θα υπάρξει κλίμακα που θα προβλέπει αύξηση τελών από 8 έως 32 λεπτά ανά ρύπο.

Πηγή : www.in.gr

Πίνακας για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016

τελη κυκλοφοριας 2016

 

Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, τα ετησίως επιβαλλόμενα τέλη κυκλοφορίας βάση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο) τροποποιούνται ως εξής:

ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο) ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 (σε ευρώ)

0-90 (από 0-100)                                                                                                                               0

91-100 ( » 101-120)                                                                                                                            0,90

101-120                                                                                                                                              0,98 (από 0,90)

121-140                                                                                                                                              1,20 ( » 1,10)

141-160                                                                                                                                              1,85 ( » 1,70)

161-180                                                                                                                                             2,45 ( » 2,25)

181-200                                                                                                                                            2,78 ( » 2,55)

201-250                                                                                                                                           3,05 ( » 2,80)

Ανω των 251                                                                                                                                     3,72 ( » 3,40)